Orkowie to lubująca się w wojnie, okrutna i agresywna rasa zielonoskórych obcych. Orkowie są dominującą kastą rasy, na którą składają się także malutkie Groty oraz Snotlingi. Pomimo że ich społeczeństwo jest prymitywne i brutalne, to rasa Orków odnosi duże sukcesy w całej galaktyce. Ponadto, jako że każdy ork jest brutalny, imperia orków rozsiane są po całej galaktyce. Walczą one ze sobą równie zaciekle jak z innymi rasami, lecz jeśli Orkowie zjednoczyliby się, zmiażdzyli by wszystkie rasy ze świata Warhammera 40.000
BIOLOGIA ORKÓW
Typowy ork jest wielki i zielonoskóry. Większość masy jego ciała to mięśnie. Orkowie uzbrojeni są w komplet ostrych zębów, które ewidentnie przeznaczone są do walki. Zęby orków wypadają i odrastają regularnie (orkowie używają ich jako waluty). To Rasa Starszych stworzyła orków jako połączenie grzyba z algami. Istoty te rozmnażają się za pomocą zarodników, które wypadją z nich gdy ork umiera a ich zielona skóra jest w stanie przeprowadzać na niewielką skalę proces fotosyntezy. Wewnętrzna budowa orków jest równie mało skomplikowana – na cały układ pokarmowy składa się żołądek podzielony na wiele komór. W trawieniu i eliminacji bakterii pomagają różne kwasy znajdujące się w każdej z komór.
SPOŁECZEŃSTWO
Orkowie łączą się w różne grupy. Najmniejszą formacją na polu bitwy jest Kupa (ang. Mob), typowa drużyna Orków o podobnych przekonaniach co do sposobu walki. Taką grupą dowodzą Burszuje. Banda (ang. Warband) jest podobna do kompanii Gwardii Imperialnej, lecz posiada większy rozrzut liczebności. Jest ona dowodzona przez Herszta, najbardziej utalentowanego Burszuja i składa się z kilku-kilkunastu Kup. Największym zgromadzeniem jest plemię, horda składająca się z wielu band dowodzonych przez kilki Hersztów czy Archyhersztów. Różne plemienia mogą zostać zjednoczone przez potężnego Arcyherszta, gdy ten rozpocznie nowe Łaaa!
KASTY- orkowie dzielą się na dwie grupy
- Chopaki – typowa armia Orków składa się z dużej ilości tych wojowników. Są oni uzbrojeni, by dobrze walczyć wręcz, choć oddziały Szczelców posiadają w swoim wyposażeniu wielkie spluwy. Ich środkiem transportu są Ciężarówki, rozklekotane pojazdy z dużą prostokątną skrzynią ładunkową stworzone przez Mekaniaków.
- Burszuje-Nie są to BURŻUJE a większe wersje chopaków i znacznie silniejsze. Im większy ork tym większa ma władze.
- Cudaki – Orkowie, którzy w swoim kodzie DNA posiadają zapisane dodatkowe informacje. Specjalizują się w tym, w czym nie mogą zwykłe Chopaki – zajmują się medycyną, konstruują pojazdy itd. Istnieje wiele typów Cudaków, ale głownymi są Konowały (inaczej Dokowie, lekarze zajmujący się rannymi Orkami), Mekowie (zajmują się tworzeniem machin wojennych), Elektryniacy (orkowi spece od kabli i energetyki) oraz Dziwolongi (posiadający moce psioniczne).
RELIGIA
Orkowie wierzą w dwóch bogów: Gorka, brutalnego cwaniaka, oraz Morka, cwanego brutala. Różnica między tymi bogami polega na tym, że jeden uderzy cię kiedy będziesz na niego patrzył, a drugi uderzy cie mocno bez powodu. Bardzo prawdopodobne jest, że Gork i Mork to jeden i ten sam bóg. Orkowie nie mogą się porozumieć w sprawie ,który bóg jaką gra rolę(który jest brutalny, a który jest cwany). Gork jest uważany za bardziej brutalnego boga natomiast Mork za bardziej cwanego lub Gork jest lepszy w walce,a Mork lepszy w prowadzeniu pojazdów. Orkowie czasem zapominają o ich przymiotach i po prostu walczą “za Gorka i Morka”. Ucieleśnieniem tych bogów jest mityczny Goff Arcyherszt Ghazghkull Mag Uruk Thraka, który nie raz przedstawił swe krawe wizje podboju galaktyki.
Waluta
Orkowie używają ich zębów jako waluty. Jest to dosyć naturalne rozwiązane problemu inflacji i wsparcia przychodów, gdyż zęby odrastają dosyć często Orkom, tak jak rekinom. Zużywają się z biegiem czasu, więc niemożliwe jest ich nagromadzenie. Takie rozwiązanie czyni ceny stałymi, dzięki czemu każdego zielonoskórego stać na uzbrojenie. Wywołuje to agresje wśród orków przez co niejednokrotnie zdarza się, że jeden ork zabija drugiego po to by wyrwać jego zęby do własnej kolekcji Wartość jednego zęba to ok. jeden kufel grzybowego piwa lub pasztet z kałamarnicy. Wartość worka zębów to w przybliżeniu tani Bojowóz. Wielka i szybka pancerfura może kosztować Herszta nawet kilkaset zębów. Natomiast wyposażona Stompa ok. 10000 zębów.