Archive for czerwiec, 2010


Pojazdy 

Istnieje duża różnorodność pośród orkowych pojazdów, lecz można je podzielić na kołowce, machiny kroczące oraz latacze. Lataczy nie omówie bo między nimi nie ma znacznej różnicy.

Kołowce:

  • Motóry – zdezelowane urządzenia tworzone z tak wielu części, jak to tylko możliwe. Robią dużo hałasu i bardzo szybko się poruszają. Są tworzone przez Mekaniaków specjalnie dla zmotoryzowanych oddziałów Orków. Choć same motóry posiadają dużą siłę ognia (wbudowane pestkownice), to kierowcy są słabo opancerzeni i podatni na trafienie.
  • Bojowozy – jednostki zwiadowcze Orków. Są słabo opancerzone i najczęściej są obsadzane dwuosobową załogą – kierowca pędzi przed siebie, zaś strzelec razi ogniem mijane oddzialy wroga. Spotykane czasem Terenowozy zamiast kół mają zamontowane gąsienice. Wszystkie te pojazdy są uzbrajane wyrzutniami rakiet, miotaczami ognia lub sprężonymi strzelbami.
  • Ciężarówki – kołowy transporter nieopancerzony, który dostarcza Chopaków na pole bitwy z niewiarygodną prędkością. Zwykle wyposażone w wielkie spluwy, wzmocnione tarany czy też kule złomule.
  • Pancerfury i szaberfury – używane jako transportery i czołgi ciężkoopancerzone pojazdy. Są duże, hałaśliwe i mają duży arsenał uzbrojenia. Z powodu ceny, często stać na nie tylko Hersztów i ich Burszujów. Choć różnią się budową, wszystkie mają takie samo podwozie. Często sztukowane, są powolnymi ruchomymi fortecami, których jakość wykonania może zadziwić nie jednego. Dodatkowo, pancerfury są budowane od podstaw, podczas gdy szaberfury to ukradzione i przerobione pojazdy wroga (głównie transportery Rhino i Chimera, choć zdarzały się kradzieże czołgów Land Raider czy Leman Russ).

Pojazdy kroczące:

  • Mordodredy i rzeziblachy – kroczące machiny wojenne wyposażane w miotacze ognia, wyrzutnie rakiet, piły łańcuchowe itd. Są kierowane przez Groty (rzeziblachy) oraz Orków (większe mordodredy). Te stalowe potwory są połączeniem pracy Meka (budowa maszyny) i Elektryniaka (podłączanie do kabli pilota).
  • Stompy – ogromne machiny kroczące stworzone na podobieństwo do Gorka i Morka. Posaiadają ogromny arsenał broni w tym ogromne rakiety, potężne działa. drży pod nimi ziemia tak, że ich obecnośc jest wyczuwana przez wroga z ogległości 20 km.
  • Garganty – są większe od Stomp i dorównują siłą ognia nawet Imperialnym Tytanom. Gargant jest bardzo podbny do Stomp tylko tyle, że jest od niej 4 razy większy. Arcyherszt, który posiada Garganta jest z pewnością władcą wielomilinowej populacji orków, gdyż na taki rodzaj broni mogą sobie pozwolic najwybitniejsi orkowie

Orkowie i ich Boss klany

Orkowe klany

 Orkowe klany nie są społecznościami, lecz raczej filozoficznymi wytyczeniami dotyczącymi różnych aspektów życia. Każdy klan ma swoje kolory, oznaczenia oraz styl prowadzenia wojny. Choć plemienia najczęściej łączą członków tego samego klanu, choć w czasie prowadzenia Łaaa! panuje tu istny chaos. Istnieją trzy największe klany:

  • Bad Moons-to najbogatszy z orkowych klanów, ponieważ zęby orków z tego klanu rosną szybciej niż u innych klanów. Innym orkowym klanom wcale to nie przeszkadza ani nie zazdroszczą tego orkom z Bad Moons, bo uważają, że zawsze można uderzyć orka z Bad Moons w głowę i zabrać kilka jego zębów. Orkowie z Bad Moons handlują z innymi klanami, żeby mieć jak największe spluwy, najlepsze machiny i jak najwięcej najlepszego jedzenia, żeby nie musiały się o nie bić z innymi orkami. Bad Moons słyną z tego, że maja większych orkowych psykerów niż inne klany. Najsłynniejszym hersztem Bad Moons był Nazdreg Ug Urdgrub.
  • Krwawe Topory – to pierwszy orkowy klan, który spotkał się z jednostkami Imperium, najlepiej z orkowych klanów rozumieją ludzką kulturę. Przejęli mnóstwo ludzkich taktyk np. kamuflaż oraz odwrót w sytuacji kryzysowej w walce. Handlują z Imperium ekwipunkiem oraz pojazdami, a kiedyś byli nawet najemnikami Imperium(podczas bitwy o Wielki Ząb Rzeczny). Wszystkie te rzeczy sprawiają, że inne klany uważają Krwawe Topory za zdradliwych, tchórzliwych najgorszych z najgorszych orków co powoduje, że inni orkowie częściej niż zwykle ich atakują. Ciekawą cecha tych orków jest fakt, że gdy robią odwrót zawsze powracają z większą ilością chłopaków i większymi spluwami. Ich godłem są dwa skrzyżowane ze sobą topory. Krwawe Topory były jednymi z najbogatszych klanów do czasu gdy większość z nich została zmieciona z powierzchni ziemi podczas bitwy z innymi klanami zwaną ,, Wielką Imprezą”.
  • Trupie Czachy – najwięksi złodzieje wśród orkowych klanów. Po bitwach ograbiają zwłoki z czego tylko się da, ale nie stronią też od okradania innych, mniej uważnych, orków. Zbierają wszystko co tylko może się przydać. Niczym niezwykłym jest widok zagrabionych pojazdów w armii Trupich Czach. Ich symbolem jest czaska z rogami. W porównaniu do innych klanów u Trupich Czach częściej można spotkać Gretchinów, którzy służą jako zwiadowcy poszukujący sprzętu, który byłby zdatny do przywłaszczenia. Trupie Czachy często malują twarze na niebiesko.
copyright by ME and Powered by WordPress. Theme: Motion by 85ideas.